• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Thorn och missbrukad kredit

Mml

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
7
Poäng
52
Mitt lån hos Thorn gick till inkasso idag trots att jag hade fått anstånd med betalning. Har även det på mail från dom, där det framgår vilket datum jag ska betala. Men i alla fall, så har dom skickat det till inkasso..

Nu undrar jag om Thorn meddelar UC om missbrukad kredit? Ser att det står i en del gamla trådar att dom gör det, men hittar ingen nyare info om det och undrar ifall någon vet helt säkert?

Ringde idag till Thorn och dom säger att dom inte gör det , utan det är inkassobolag som gör det i vissa fall. Inkassobolaget (Gothia) säger att dom inte gör det utan det är bolaget som i så fall meddelar missbrukad kredit till UC.
Blir inte klok....
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Mitt lån hos Thorn gick till inkasso idag trots att jag hade fått anstånd med betalning. Har även det på mail från dom, där det framgår vilket datum jag ska betala. Men i alla fall, så har dom skickat det till inkasso..

Nu undrar jag om Thorn meddelar UC om missbrukad kredit? Ser att det står i en del gamla trådar att som gör det, men hittar ingen nyare info om det och undrar ifall någon vet helt säkert?

Ringde idag till Thorn och dom säger att dom inte gör det , utan det är inkassobolag som gör det i vissa fall. Inkassobolaget (Gothia) säger att dom inte för det utan det är bolaget som i så fall meddelar missbrukad kredit till UC.
Blir inte klok....
Hur många betalningar var du sen med?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 709
Mottagna reaktioner
7 106
Poäng
4 807
Thorn syns ju på Uc så risken finns att du får anmärkning om misskött kredit.
När du ringde dem, sa de varför de skickat till inkasso trots att du blivit lovad att de inte skulle göra det?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 629
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Mitt lån hos Thorn gick till inkasso idag trots att jag hade fått anstånd med betalning. Har även det på mail från dom, där det framgår vilket datum jag ska betala. Men i alla fall, så har dom skickat det till inkasso..

Nu undrar jag om Thorn meddelar UC om missbrukad kredit? Ser att det står i en del gamla trådar att dom gör det, men hittar ingen nyare info om det och undrar ifall någon vet helt säkert?

Ringde idag till Thorn och dom säger att dom inte gör det , utan det är inkassobolag som gör det i vissa fall. Inkassobolaget (Gothia) säger att dom inte gör det utan det är bolaget som i så fall meddelar missbrukad kredit till UC.
Blir inte klok....
Nu är det dock över 3 år sedan, men jag fick missbrukat bankkonto av thorn.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 709
Mottagna reaktioner
7 106
Poäng
4 807
Nu är det dock över 3 år sedan, men jag fick missbrukat bankkonto av thorn.
Så himla trist att de inte kan ge korrekt information om vad som gäller. Antagligen blir det anmärkning, men att de säger att det inte blir är bara konstigt. Ännu än icke kompetent person bakom luren.
 

Mml

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
7
Poäng
52
Thorn syns ju på Uc så risken finns att du får anmärkning om misskött kredit.
När du ringde dem, sa de varför de skickat till inkasso trots att du blivit lovad att de inte skulle göra det?
De säger att det tyvärr var fel information jag fick om att jag kunde betala senare. Jag menar de har både mailat det till mig och talat om det via telefon. Visst, jag hade svårt att betala men jag struntade aldrig i det utan hade en dialog med de. Nu påstår de annat...
 

Mml

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
7
Poäng
52
Nu är det dock över 3 år sedan, men jag fick missbrukat bankkonto av thorn.
Kommer du ihåg hur lång tid det tog från det att krediten sas upp tills du fick prick för missbrukat bankkonto hos UC ? Skedde det omgående?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 629
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Kommer du ihåg hur lång tid det tog från det att krediten sas upp tills du fick prick för missbrukat bankkonto hos UC ? Skedde det omgående?
Så gott som, tror de tog 2-3 veckor bara
 

Mml

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
7
Poäng
52
Så gott som, tror de tog 2-3 veckor bara
Ok. Försvinner krediten från UC efter att det är uppsagt och sker det i samband med den sedvanliga uppdateringen som är mellan 15-e till 20-e i månaden ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp